W pięciu częściach, z których każda skupia się na jednym muzyku lub zespole, film ukazuje różnorodne praktyki muzyczne rdzennych artystów z regionu Otavalo w ekwadorskich Andach – ich występy podczas lokalnych uroczystości i festiwali, nagrywanie, koncerty różnych gatunków z różnych miejsc. Film kładzie nacisk na przepływ ludzi, dźwięków, idei i przedmiotów oraz na to, jak te przepływy kształtują współczesne praktyki muzyczne rdzennych muzyków z Otavalo. Dzięki temu poruszane są tematy, które mają fundamentalne znaczenie dla współczesnego życia rdzennych mieszkańców, takie jak migracja, urbanizacja, wpływ i ponowne przyswajanie zglobalizowanych idei i przedmiotów, wykorzystanie technologii, rewaloryzacja i wykonanie lokalnej „kultury”. Wielu rdzennych mieszkańców Otavalo wyemigrowało do Europy i Ameryki Północnej, głównie w latach 80., aby sprzedawać swoje rękodzieło i grać muzykę z Andów na ulicach.
Jérémie Voirol
Ma doktorat z nauk społecznych (specjalizacja: antropologia społeczna) uzyskany na Uniwersytecie w Lozannie (2016). Od 2017 roku jest honorowym gościem-badaczem w Katedrze Antropologii Społecznej oraz w Granada Centre for Visual Anthropology na Uniwersytecie w Manchesterze. Prowadził badania etnograficzne głównie w Ekwadorze, koncentrując się na młodzieży i muzyce w kontekstach miejskich oraz na festiwalach i muzyce w rdzennych obszarach wiejskich (głównie wśród ludu Otavalo). Zrealizował dwa filmy etnograficzne o ludności Otavalo.