Ten film jest próbą ukazania i docenienia zagrożonego rzemiosła filcowania poprzez tradycyjne praktyki i żywe wspomnienia nielicznych pozostałych rzemieślników filcu w Sinjarze i Kifri w Kurdystanie. Dokument jest częścią projektu badawczego z The Endangered Material Knowledge Programme pod tytułem ‘Zaginione praktyki kurdyjskiego filcu i jego wytwarzania u podnóży gór Zagros’. Filcowanie ma tysiącletnią historię wśród społeczności zamieszkujących ten region, a jego tradycja jest utrzymywana przez nielicznych pozostałych rzemieślników. Ci rzemieślnicy noszą w sobie nie tylko wiedzę materialną, ale również historyczne i kulturowe znaczenie tego rzemiosła.
Renas Hassan Babakir
Badaczka i pisarka, koncentrująca się na ochronie dziedzictwa kulturowego w Kurdystanie i Iraku. Jej dziesięcioletnie doświadczenia obejmują instytucje w Iraku i Wielkiej Brytanii, gdzie dokumentuje, archiwizuje oraz konserwuje zagrożoną wiedzę, artefakty i archiwa ludzi z Kurdystanu oraz społeczności diaspory. Babakir ma tytuł magistra historii kultury, pamięci i tożsamości na Uniwersytecie w Brighton jako stypendystka Chevening, co rozbudziło jej pasję do ochrony i działania na rzecz odradzania zagrożonego dziedzictwa kulturowego.
Yad Deen
Brytyjsko-kurdyjski wielokrotnie nagradzany reżyser i fotograf mieszkający w Londynie. Urodził się w Kurdystanie w Iraku, wraz z rodzicami jako niemowlę uciekł przed reżimem dyktatorskim Saddama Husajna i dorastał w Londynie. Deen spędził prawie siedem lat w Iraku jako reżyser filmów dokumentalnych i fotograf , realizując projekty dla instytucji takich jak British Council, UNOPS i Minority Rights Group. W tym czasie (2013–2020) uchwycił historie osób dotkniętych konfliktem i przeciwnościami losu, zwłaszcza społeczności Jazydów i ocalałych.