Film to obserwacja praktyk materialnych piętnastu zakonnic – głównie młodych kobiet, z których jedna jest niewidoma – w klasztorze na małej wyspie na Jeziorze Szkoderskim, między Czarnogórą a Albanią. W rytmie pracy i modlitwy, wpisanym w nieustannie zmieniający się rytm natury, film koncentruje się na zmysłowych doświadczeniach religii. Przez dziewięć lat ten sensoryczny dokument stopniowo rozwijał się w wyniku intensywnego zaangażowania reżyserki w życie zakonnej wspólnoty.
Koštana Banović
Artystka multidyscyplinarna i reżyserka filmowa. Urodziła się w Sarajewie, w dawnej Jugosławii, a obecnie mieszka w Holandii. Uzyskała tytuł magistra sztuk pięknych. Jej praktyka filmowa łączy style eksperymentalne z dokumentalnym kinem cinéma vérité, a także zawiera refleksyjność charakterystyczną dla filmów eseistycznych. Filmy Banović zdobyły wiele nagród i były prezentowane na międzynarodowych festiwalach filmowych, takich jak Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Rotterdamie (IFFR) i Międzynarodowy Festiwal Filmów Dokumentalnych w Jihlavie (Ji.hlava IDFF). Jej prace znajdują się w stałej kolekcji Stedelijk Museum w Amsterdamie. Obecnie pełni funkcję dyrektorki artystycznej rezydencji KAMEN w Bośni i Hercegowinie, a także dyrektorki Eastern Neighbours Film Festival oraz producentki w artTrace w Holandii.